Té un segon títol a la p. 1: Brevis instructio scrituristica hujusce ratio, hujusce petitio, hujusce finis brevis institutionis sequitur.
Anotació a la p. 289 que està col·locada com a primera pàgina: "Ad usum P. fr. Juliani a Carmelo, carmelitae excalceati: octavo idus junii Anno Domini 1760". Repetit a la p. 289.
Conté un "Index examinum interrogationum quae in hoc libello continetur" (p. 282-287)
Josep de Sant Climent [Josep Carbonell] (1737-1803): era fill de Climent i de Maria Carbonell, de Ripoll. Professà el 1754 als 17 anys. Fou lector d'arts i de teologia escolàstica. El 5 de maig de 1781 fou nomenat a Pastrana prior de Barcelona. Durant el seu trienni s'edificà el segellador, es va enrajolar el claustre, la porteria, l'avantporteria, i es van fer tres quadres grans del claustre, a més es pintaren les capelles (ACA, Monacals d'Hisenda, vol. 1902). Morí el 4 de gener de 1803.
Segons el Llibre de difunts de Barcelona: "H. R. P. Fr. Joseph de San Clemente. Murió este piadoso padre a 4 de enero de 1803, a las 4 de la mañana, con 65 años y ocho meses de edad, y 48 y ocho meses de Profesión, que hizo en este convento de Barcelona, y era natural de la villa de Ripio [Ripoll], en el obispado de Vique. Concistió su enfermedad en una inflamación interna, la que en el término de tres días le privó los vitales alientos, no obstante de avérsele aplicado los más promptos y eficaces remedios. Recivió a su tiempo todos los santos sacramentos de la Iglesia con particular devoción y ternura de su espíritu. Fue nuestro difunto hermano a quien dotó el Señor de talentos muy aventajados, de que da testimonio nada equívoco el desempeño con que dio feliz éxito a los oficios de passante y lector de artes y teología escolástica que exerció por muchos años, y a los de prelado de nuestros conventos de Balaguer, de Reus, de este de Barcelona, definidor general y después de la Provincia, que desempeñó a satisfación de todos, como así mismo el de confesor de nuestras monjas. De muy alta y consumada virtud, en especial resplandeció en la humildad, y en la pureza de alma y cuerpo, en la paciencia y retiro de criaturas, por lo que pensamos está gozando de Dios. Está enterrado en la sepultura de los religiosos, en el ninxo de número 4. Requiescat in pace. Amén" (ACA, Monacals d'Universitat, vol. 83).
Julià del Carmel [Julià Corís i Canals] (1744-1789): nasqué a Vulpellac, fill de Julià Corís, de Vullpellac i d'Anna Ma Canals, de la Bisbal. Professà al Carme descalç al convent de Sant Josep de Barcelona el 1762, als 18 anys. Morí el desembre de 1789 al convent de la Mare de Déu de Gràcia.
[MGC] |